Електронні сервіси ДПС України – це зручно!
Миколаївська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області звертає увагу платників, що у період дії карантинних заходів рекомендовано надавати перевагу форматам дистанційної комунікації.
Наразі функціонує та постійно вдосконалюється з боку Державної податкової служби України безкоштовний сервіс «Електронний кабінет» – сервіс, за допомогою якого здійснюється взаємодія органів ДПС та платників податків у режимі реального часу за допомогою персональних комп’ютерів та смарт-пристроїв без встановлення спеціалізованого програмного забезпечення.
Знайти «Електронний кабінет» можна за адресою cabinet.tax.gov.ua, а також на офіційному вебпорталі ДПС України або за допомогою Е-порталу «Дія».
Вхід до особистого кабінету здійснюється платником при наявності кваліфікованого електронного підпису (КЕП), який можна отримати у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (КНЕДП).
Наразі безкоштовно кваліфіковану електронну довірчу послугу можна отримати звернувшись, зокрема до Інформаційно-довідкового департаменту Державної податкової служби.
Можливості сервісу «Електронний кабінет» (ЕК)
У відкритій частині ЕК (за умови доступу без використання кваліфікованого електронного підпису) надає можливість перегляду наступних режимів:
– Новини ДПС;
– Бланки звітності;
– Календар;
– Податкова карта України;
– Контакти ЦОП;
– Інструкція користувача;
– Інформація загальнодоступних реєстрів, зокрема:
взяття на облік платників податків;
реєстр платників ПДВ;
реєстр платників акцизного податку;
реєстр платників єдиного податку;
реєстр неприбуткових установ;
реєстр страхувальників;
реєстр платників, які використовують єдиний рахунок.
Користуючись сервісами «Електронного кабінету», авторизовані платники (доступ з використанням кваліфікованого електронного підпису) у приватній частині ЕК мають можливість дистанційної роботи в режимі он-лайн, зокрема щодо:
– облікових даних платника;
– надання податкових декларацій до територіальних органів ДПС в електронному вигляді, перегляд поданої звітності;
– реєстрації податкових накладних в ЄРПН, отримання інформації на запити, реєстр транзакцій;
– реєстрації акцизних накладних в СЕА РП, реєстр операцій обсягів пального, реєстр сум акцизного податку, реєстр транзакцій;
– програмного РРО;
– перевірки стану розрахунків з бюджетом;
– здійснення сплати податків та зборів;
– листування з органами ДПС;
– допомоги.
Режим Е-кабінет громадян
Нагадуємо, що доступ до Е-кабінету для громадян (одразу за умови проходження електронної ідентифікації, без необхідності укладення Договору) мають: фізичні особи (громадяни) та посадові (уповноважені) особи державних органів, органів місцевого самоврядування, інших органів, підприємств та організацій.
На сьогодні для фізичних осіб в «Електронному кабінеті» об’єднано сервіси для громадян в окремий Е-кабінет, що надає такі можливості:
– доступ до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);
– доступ до сформованих податкових повідомлень-рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;
– подання декларації про майновий стан і доходи (скориставшись сервісом «Автозаповнення Декларації на основі даних ДПС»);
– отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Крім того, через режим «Стан розрахунків з бюджетом» фізичні особи можуть сплатити податки, збори, платежі, обравши на вибір одну з платіжних систем.
Заступник начальника Миколаївської ДПІ
ГУ ДПС у Львівській області Микола ФЕРЕНЦ