• Сб. Кві 27th, 2024

Тростянецька сільська рада Стрийського району Львівської області

Інформаційний ресурс Тростянецької об'єднаної територіальної громади

Шановні споживачі, МКП «Миколаївводоканал» з 01.01.2023 року вводить плату за абонентське обслуговування!

Відtog

Січ 5, 2023

Шановні споживачі, МКП «Миколаївводоканал» з 01.01.2023 року вводить плату за абонентське обслуговування!

Шановні споживачі МКП «Миколаївводоканал» з 01.01.2023 року вводить плату за абонентське обслуговування!

На виконання вимог Закону України від 03.12.2020 № 1060-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг», згідно з якими зі структури тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, виключено усі витрати на збут, що мають увійти до складу плати за абонентське обслуговування для всіх індивідуальних споживачів.

01.12.2021 року МКП «Миколаївводоканал»  оприлюднив  на офіційному сайті публічний договір приєднання  з індивідуальним споживачем про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (без обслуговування внутрішньо будинкових систем) на основі типового договору, з врахуванням нарахування плати за абонентське обслуговування відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 № 690 (в редакції постанови КМУ від 2 лютого 2022 р. № 85) «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і типових договорів про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення».

Інформація щодо розміру плати за абонентське обслуговування на 1 особовий рахунок, грн/мiсяць(з ПДВ) з 01.01.2023 року  :

Плата за абонентське обслуговування для  абонентів (населення,бюджету,підприємств та організацій), без врахування витрат на обслуговування та заміну комерційних приладів обліку води грн.. / з ПДВ
Централізоване водопостачання 13,68
Централізоване водовідведення 13,68
Разом водопостачання та водовідведення 27,36

Абонентська плата нараховується щомісячно, у фіксованому розмірі, з розрахунку на один особовий рахунок, незалежно від кількості мешканців в квартирі чи будинку  та спожитої води. Навіть якщо абонент місяць не користувався послугами з централізованого водопостачання  та/або з централізованого водовідведення, то рахунок за неї прийде з нульовими показниками, а абонплату прийдеться сплатити, яка в платіжному документі  виділяється в окрему графу.

 

Роз’яснення щодо плати за абонентське обслуговування на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення

ЯКИМИ ЗАКОНАМИ ПЕРЕДБАЧЕНА

ПЛАТА ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ?

  • Закон України «Про житлово-комунальні послуги».
  • Постанова КМУ № 690 (зі змінами), якою затверджені нові «Правила надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення» та Типові договори про надання послуг.
  • Постанова КМУ № 808 «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента комунальних послуг, що надаються споживачам за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньо будинкових систем про надання комунальних послуг »
  • Постанова КМУ № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги».

ЩО ТАКЕ ПЛАТА ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ?

Відповідно до чинного законодавства, усі витрати на збут виключені з тарифів на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і виведені в окремий платіж – плата за абонентське обслуговування. Відповідно до п.11 ч.1 ст.1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (зі змінами, внесеними відповідно до Закону №1060).

ПЛАТА ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ – це платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за ІНДИВІДУАЛЬНИМ ДОГОВОРОМ про надання комунальних послуг для відшкодування витрат виконавця, пов’язаних з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, а також за виконання інших функцій, пов’язаних з обслуговування абонентів ( крім обслуговування та поточного ремонту внутрішньо будинкових систем водопостачання та водовідведення).

ЩО ВКЛЮЧАЄТЬСЯ ДО ПЛАТИ ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ?

  • абонентский супровід (здійснення обліку обсягу спожитих послу, нарахування плати за спожиті послуги, переоформлення особових рахунків, реєстрація приладів обліку у споживачів, обробка отриманої інформації про показники лічильників, програмне забезпечення для ведення обліку нарахувань);
  • друк та доставку квитанцій;
  • оплату послуг банків та інших установ з приймання та перерахування коштів споживачів (у разі укладання договору з банком);
  • звірку даних, виготовлення довідок на продаж, відчуження майна;
  • інформування управлінь соціального забезпечення;

 

ЯКИЙ МЕХАНІЗМ НАРАХУВАННЯ І СПЛАТИ АБОНЕНТСЬКОЇ ПЛАТИ ДЛЯ СПОЖИВАЧІВ МКП «Миколаївводоканал»  І ЧИ Є ОБМЕЖЕННЯ?

Абонентська плата нараховується у фіксованому розмірі незалежно від того користувалися послугою чи ні. А також нараховується на один особовий рахунок незалежно, від кількості мешканців та об’єму споживання, і сплачується щомісячно – про це буде інформувати додатковий пункт в розрахунковій квитанції. Плата за водопостачання, водовідведення та абонплата заходитиме на один особовий рахунок, і тоді водоканал вже самостійно розділятиме ці послуги згідно умов індивідуального договору. Тобто сума абонплати буде вказана окремим рядком в квитанції.

На абонплату надається державна субсидія. МКП «Миколаївводоканал»  буде інформувати управління соціального захисту щодо розміру абонплати.

Наслідки несплати Плати за абонентське обслуговування:

– обмеження/припинення надання послуг централізованого водопостачання та водовідведення;

– відмова у призначені субсидії;

– зміна порядку нарахування пільг з оплати комунальних послуг;

– нарахування пені;

– стягнення заборгованості у судовому порядку.

ЧИ ВСІМ НАРАХОВУВАТИМЕТЬСЯ АБОНЕНТСЬКА ПЛАТА?

Плата за абонентське обслуговування може не нараховуватись водоканалом у таких випадках:

  1. споживачам багатоквартирних будинків, які визначилися з моделлю договору через шляхом прийняття такого рішення загальними зборами співвласників багатоквартирного будинку і обрали договірні відносини:

– за колективним договором про надання відповідних комунальних послуг;

– договору колективного споживача про надання відповідних комунальних послуг.

  1. у разі відмови споживача від користування послугами централізованого водопостачання та/або водовідведення і від*єднання від мереж за його письмовою заявою.

За всіма іншими типами договорів передбачених законодавством абонентська плата сплачується водоканалу.

КИМ ЗАТВЕРДЖУЄТЬСЯ ТА РЕГУЛЮЄТЬСЯ РОЗМІР ПЛАТИ ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ?

Плата за абонентське обслуговування не є комунальною послугою, тому, Постановою КМУ № 808 від 21.08.2019р.«Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента комунальних послуг, що надаються споживачам за індивідуальними договорами», держава регулює її граничний рівень , який становить 38,07 грн/міс.,враховуючи встановлені Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» показники прожиткового мінімуму, граничний розмір плати за абонентське обслуговування (з урахуванням податку на додану вартість) .

Відповідно до законодавства України розмір плати за абонентське обслуговування затверджується внутрішнім наказом по підприємству та визначається виконавцем комунальних послуг за їх фактичними витратами у розрахунку на 1 абонента/міс.

Плата за абонентське обслуговування не є комунальною послугою, тому може  не затверджуватися органом місцевого самоврядування.

Від tog